De Amersfoortse: 200% meer AOV-premieberekeningen in een jaar

De arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV). Hoe breng je iets aan de man waar ‘ie liever niet mee bezig is? En hoe zet je dat digitaal neer? Dat zijn de vragen waarmee De Amersfoortse naar ons toekwam.

Als het te laat is dan kan je jezelf niet meer verzekeren. En daar zit het probleem. Ondernemers vinden het een AOV afsluiten een moeilijk besluit omdat ze denken dat het duur is of ze denken liever niet na over hun gezondheid.

Wat doet De Amersfoortse?

De Amersfoortse Verzekeringen (DAV) is een merk van a.s.r.. Wat ze onderscheidt van andere verzekeringen is dat ze zich focussen op gezondheid en inkomensoplossingen voor:

  • Ondernemers
  • Zzp’ers
  • Werkgevers
  • Werknemers

En ook bij DAV is voorkomen beter dan genezen en dus helpt de verzekeraar haar klanten niet alleen als ze al arbeidsongeschikt zijn, maar ook daarvoor.

"Het is fijn om op een partij te kunnen vertrouwen die als digital natives alles zo snel oppakken en op de hoogte zijn""

Sophia van der Kolk Campagnemanager bij De Amersfoortse

 

Campagne voor AOV’s en leads

De Amersfoortse stond aan het begin van een grote campagne toen GoldfiZh erbij werd gevraagd. Samen hebben we deze eerste campagne ontwikkeld, gelanceerd, beter gemaakt én er een goede contentlaag aan toegevoegd.

En dat ging best wel lekker. Daarom hebben De Amersfoortse en GoldfiZh om de samenwerking verder door te zetten. De Amersfoortse wil vroeg in de digitale klantreis aanwezig zijn omtrent AOV’s en leads genereren voor hun adviseurs waarmee ze werken.

Daarom gaan we vanuit hun merkpositionering, die focust op duurzame inzetbaarheid, de vertaalslag maken naar conversie. Zo doen we dat, samen met het team van de Amersfoortse.

Stappenplan voor het inrichten van een digitale campagne

De Amersfoortse Verzekeringen

Start met een digitale nulmeting

Hierdoor zien we precies wat voor invloed onze acties hebben op de campagne. Ook brengen we op basis hiervan een aantal zaken op orde zoals een dashboard voor de klantreis en social inkoop per doelgroep. Daarna hebben we de uitwerking van het concept en de campagneflows voor deze eerste campagne van DAV uitgetekend.

See: bedenk hoe je mensen bereikt

Om potentiële klanten in aanraking te brengen met de AOV’s van DAV hebben we video’s gemaakt van ondernemers die vertellen over hoe zij werken aan hun duurzame inzetbaarheid. Daarbij heeft de focus in een campagne gelegen op omgaan met stress en in andere campagne op slapen.  Met andere woorden: hoe zorgen zij ervoor dat ze niet arbeidsongeschikt raken? Met deze video’s proberen we zoveel mogelijk mensen te bereiken.

Amersfoortse content mockup GoldfiZh

Think: bedenk hoe je mensen interesseert

In de tweede laag van de campagne willen we potentiële klanten inspireren en laten nadenken. Zo wek je interesse in je product. Daarom laten we een expert aan het woord in video’s en blogs. Door mensen meer inhoudelijke kennis te bieden, neem je ze verder mee in de klantreis van het koopproces in. En gaan ze het product overwegen.

Do: bedenk hoe je mensen overtuigt

In de laatste laag van de campagne proberen we prospects met relevante advertising & content te activeren om een premieberekening te maken op Amersfoortse.nl. En vervolgens kennis te maken met dit mooie product. Die content kan bestaan uit een blog of een podcast.

Altijd blijven monitoren

Al zijn de campagneresultaten nog zo goed, je bent nooit klaar met een digitale campagne. Zodra er een campagne draait, blijven we monitoren, analyseren en optimaliseren. Zo blijven we de campagne verbeteren, verder personaliseren en automatiseren! Het team van de Amersfoortse neemt zelf een groot deel van dit stuk voor haar rekening en samen zorgen we ervoor dat we de campagne continu blijven doorontwikkelen.

We hebben de campagne verspreid op search, social media en display.

Het geheim van een goede campagne? Samenwerken!

De Amersfoortse Verzekeringen

We werken intensief samen met DAV, ook bij hen op kantoor. Samen maak je de mooiste en meest effectieve dingen. Daarbij dragen we veel kennis over. Dit was vooraf één van de belangrijkste vragen van DAV. Samen zetten we zo steeds nieuwe stappen in campaigning.

“Het is fijn om op een partij te kunnen vertrouwen die als digital natives alles zo snel oppakken en op de hoogte zijn”, zei Sophia van der Kolk, campagnemanager bij De Amersfoortse al eens. “Combineer dit met de ruime ervaring van Esther en Heidy en je hebt goud in huis!”

Zoveel impact heeft een digitale campagne!

We zijn behoorlijk trots met de resultaten: de premieberekeningen stijgen en ondernemers zijn bereid steeds dieper de conversiefunnel in te gaan dankzij onze gezamenlijke inspanning.

Na het succes van deze campagne, zijn we nog lang niet klaar bij De Amersfoortse! We worden nauw betrokken bij de verdere doorontwikkeling.

Welkomsvideo’s, burn-outblogs of slaaptips van een expert. You name it, we’ve got it!

Zin in tosti’s?

Of gewoon koffie? Of beter kom je langs op onze vrijmibo! Checken we gelijk wat we voor je kunnen doen.

Komen buurten?
Sluiten
Sluiten
Je gebruikt een verouderde webbrowser

Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser

×