Dytter: zoektocht naar 100 zorgverleners in één maand

Dytter is net als Uber een online platform, maar dan voor de thuiszorg. Ze maken een directe match tussen zorgverlener en zorgvrager mogelijk. Hiermee krijgt de zorgvrager de regie in eigen hand en wordt er met één klik thuiszorg geboekt waar en wanneer de klant dat wil. Samen met Dytter hebben we met een campagne honderd zorgverleners geworven in één maand tijd.

Hoe een goede UX hét verschil maakt

Dat je soms tijdens een campagne een andere richting moet inslaan, merkten we bij het zorgplatform Dytter. In eerste instantie was de vraag om in een half jaar tijd zeventig zzp’ers in de thuiszorg te werven.

We vlogen daarom uit de startblokken om zo snel mogelijk een campagne live te zetten, maar… geen resultaat. Ondanks dat we wel inschrijvingen binnenkregen, bleven de volledig ingevulde profielen achter. Gelukkig vinden we al snel de angel: de onboarding voor een zzp’er is niet intuïtief en klantvriendelijk. Werk aan de winkel dus.

Het belang van een goede onboarding in de klantreis

Onboarding? Dat start op het moment dat een klant besluit om zich aan te melden of in te schrijven bij een bedrijf. Het moment dat je hem of haar echt binnenboord kunt halen, zeg maar. En precies daar ging het mis. Nadat een klant zich had ingeschreven, was het niet duidelijk wat ‘ie moest doen. Laat staan dat ze hun profiel volledig invullen.

Dytter mockup huisstijl GoldfiZh

Daarom hebben we de campagne tijdelijk stilgelegd en zijn we aan de slag gegaan met de User Experience (UX).

Plan van aanpak voor de UX:

  • De klantreis in beeld brengen en opdelen
  • Per deel van deze user journey de user stories, interaction points, gedachtes en gevoelens in kaart brengen
  • Aan de hand hiervan kansen en doelstellingen opstellen
  • Alle stappen verwerken in een gebruiksvriendelijke flow
  • Het UX design opmaken
  • Nieuw design verwerken in wireframes en implementeren in de webapp

Herstart campagne Dytter mét resultaat

Met de nieuwe onboarding was het tijd om de campagne weer aan te zetten. En… succes! Binnen no-time was de eerste match gemaakt en een maand later waren we al 100 inschrijvingen verder.

Mét ingevulde profielen!

De campagne hebben we full funnel opgezet en daarbij hebben we ook content zoals social posts en blogs voor onze rekening genomen.

Het resultaat:

  • 200% stijging websitebezoek
  • 80% van de huidige websitebezoekers komen direct voort uit de campagne
  • 100+ inschrijvingen in een maand tijd
  • Uitrol van de campagne naar andere steden in Nederland
  • Een zeer succesvolle samenwerking

Zin in tosti’s?

Of gewoon koffie? Of beter kom je langs op onze vrijmibo! Checken we gelijk wat we voor je kunnen doen.

Komen buurten?
Sluiten
Sluiten
Je gebruikt een verouderde webbrowser

Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser

×