Sint in Amsterdam: nieuwe huisstijl voor groots kinderfeest

Het grootste kinderfeest van Nederland wordt al een aantal jaar mede mogelijk gemaakt door GoldfiZh! Voor de intocht van de Sint in Amsterdam bouwen wij met de door ons bedachte huisstijl een deels digitale fissa voor en tijdens de intocht. Online storybuilding heet dat.

Online brandstory voor de intocht van Sinterklaas

De Sinterklaasintocht in Amsterdam is in de loop der jaren erg groot geworden. Waar er in 1934 nog maar 7 pieten meeliepen en er koekletters werden uitgedeeld, werken er nu 1200 vrijwilligers mee, wordt er ruim 4000 kilo snoepgoed gestrooid en is de intocht meer dan vijf kilometer lang. Dat is niet mis! Samen met de vrijwilligers, de gemeente, grote merken, sponsoren en het GoldfiZh-team is het doel om alle kinderen van de Sint in Amsterdam te laten genieten.

Wat hebben we gedaan?

Aan ons de taak om dit fantastische evenement met zoveel mogelijk vrolijkheid en warmte online en offline te verspreiden. Hierbij is het de uitdaging om dit doel te vertalen naar de juiste doelgroep in mooie visuals en copy en via een goede mix tussen de verschillende sociale mediakanalen. Wij zorgen voor een gouden randje rondom Amsterdam met de juiste online brandstory.

Waar voldoet een goede brandstory aan?

Eerlijk is eerlijk: voor de Sint-intocht hoeven we niet zelf een ingewikkeld script te schrijven. Het ‘merk’ Sinterklaas staat als een huis. Om het Sinterklaasverhaal wel goed te vertellen hebben we ons vastgehouden aan de volgende vijf punten voor het verspreiden van de brandstory:

  • Geloofwaardigheid (het verhaal moet voor kleine kinderen te geloven zijn)
  • Persoonlijkheid (het verhaal geeft een merk persoonlijkheid. Een persoon als Sinterklaas is te vertrouwen)
  • Verbinding (het verhaal zorgt ervoor dat de klant en het merk een band hebben)
  • Eenvoud (het verhaal is makkelijk te volgen en heeft een begin, middenstuk en slot)
  • Toegankelijkheid (het verhaal moet álle Amsterdammers aanspreken)

Vooral voor dat laatste punt hebben we extra ons best gedaan en gekozen voor een internationale aanpak. Anderhalve week voor de intocht verschenen er advertenties in het Engels, Arabisch en Nederlands op social media om echt alle Amsterdammers uit te nodigen om naar de intocht te komen!

Eindresultaat

Wat krijg je als je dit alles bij elkaar gooit? Nou, een hele hoop. Voorafgaand aan de intocht, werken we samen met sponsor JCDecaux om onze geïllustreerde posters in bushokjes te krijgen en tellen we af tot de dag van de intocht met spotjes op AT5 (zie video onder). Deze zelfgemaakte huisstijl zetten we ook door op de social media van Sint in Amsterdam. En om een breder publiek online te bereiken, hebben we advertenties gemaakt om iedereen te enthousiasmeren.

Sint in Amsterdam mockup GoldfiZh

Ook tijdens de intocht zitten we niet stil. Twee van onze GoldfiZhjes lopen mee met de intocht en fotograferen erop los. Samen houden ze de Instagram Stories bij van Sint in Amsterdam. Ondertussen zitten twee andere collega’s op de Dam om het Facebookevenement en Instagram up to date te houden en de webcare te regelen.

Alles zorgt voor zo’n vrolijke sfeer dat we een hele hoop glimlachen zien op de dag van de intocht. Een prachtige klant en een geslaagd event dus!

Zin in tosti’s?

Of gewoon koffie? Of beter kom je langs op onze vrijmibo! Checken we gelijk wat we voor je kunnen doen.

Komen buurten?
Sluiten
Sluiten
Je gebruikt een verouderde webbrowser

Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser

×