Softwarematching.io

Een rebranding en conversie optimalisatie voor nieuw platform Softwarematching.io

De zoektocht naar het beste CRM of ERP systeem is vaak best een uitdaging. Softwarematching biedt de oplossing! Met dit vergelijkingsplatform kies je binnen een paar stappen welke software het beste bij jouw bedrijf past. De uitdaging? Zorgen dat zo veel mogelijk bezoekers de perfecte software keuze kunnen maken.

Fase 1

Kick-off & marketingstrategie

Na het opleveren van het UX-design van de keuzetool, was het tijd voor de marketingstrategie. Hoe zorgen we ervoor dat de doelgroep de tool gaat gebruiken? We zijn begonnen met de basis: het herinrichten van het SEA account & een rebranding van de website met geoptimaliseerde content. Zodat bezoekers het platform kunnen vinden  én worden aangespoord de tooling te gebruiken!

Fase 2

Rebranding

Samen met Softwarematching.io doken we in een creatieve brainstormsessie. Aan de hand van het needscope- en golden circle model hebben we een brandguide opgeleverd. Hierin staat de vernieuwde visuele stijl concreet beschreven. Ook hebben we website designs opgeleverd zodat Softwarematching.io gelijk zelf aan de slag kan!

Fase 3

Conversie optimalisatie

Om het verkeer naar de website te maximaliseren, hebben we het SEA-account opnieuw geoptimaliseerd. Daarna was het belangrijk dat we bezoekers motiveren om de tool in te vullen. Hiervoor hebben we een explainer video gemaakt. En door de landingspagina’s te herschrijven met focus op conversie hebben we gezorgd voor een hogere conversieratio.

Meer weten over deze case?

Brigitte vertelt je graag meer over deze case.

Mail naar brigitte@goldfizh.nl
Brigitte Nederhoff
Digital marketeer