SUSA

Knallende tone of voice voor studentenuitzendbureau

Superflexibel studentenwerk via SUSA. Met die woorden opent de nieuwe website van SUSA Studentenwerk. Voor dit uitzendbureau voor studenten hebben we in recordtijd de stem van het merk vastgesteld en SEO-proof teksten in de nieuwe tone of voice opgeleverd. En zijn we daarna aan de slag gegaan met een reeks video’s.

Producten:

BeeldSEOVideo

The challenge

Waarom zo snel? De lancering van de nieuwe website stond al gepland en was in beton gegoten. Alleen de teksten moesten er nog komen. Een strakke deadline = een leuke challenge! Hoe gaan we die studenten aanspreken? Met de juiste tone of voice, natuurlijk.

 

Wat is SUSA Studentenwerk?

SUSA Studentenwerk is een uitzendbureau voor alle studenten in Nederland. Vanaf de start in 1947 richt het bedrijf zich speciaal op deze doelgroep. In de organisatie zelf zitten ook veel jonge mensen. Hierdoor weet SUSA precies wat er speelt onder studenten én wat ze zoeken in werk naast hun studie.

 

Positionering: hoe bepaal je snel de stem van het merk?

Dankzij de nieuw ontworpen website werd het ons makkelijk gemaakt. Zo hadden we een aanknopingspunt voor de copywriting. Die waarden zie je ook terug in het nieuwe design. De nieuwe site is namelijk energiek, to the point en natuurlijk gericht op jongeren. Prima uitgangspunten voor het vaststellen van de stem van het merk. Daarom zijn we op dag 1 van het proces met de mensen van SUSA om de tafel gegaan. In een pressure cooker zijn we teruggegaan naar de roots van het bedrijf om zo het SUSA-dna in kaart te brengen. Voor wie is SUSA er precies, wat onderscheidt SUSA van andere uitzendbureaus en waar in de markt willen we staan? SUSA is er voor studenten, dat moet energie uitstralen, positief zijn en een knipoog hebben. Aan de hand van het Needscope-model hebben we SUSA vervolgens in de markt gepositioneerd.

 

Tone of voice in combinatie met SEO

Aan de hand hiervan zijn we verder gaan kijken: hoe kunnen we deze stem van het merk omzetten naar een herkenbare tone of voice? Daarvoor zijn we verschillende vragen nagelopen, zoals: gebruiken we wel of geen vakjargon? En Engelse termen: wel of niet? Je of u? Belangrijke keuzes, want op de website worden niet alleen studenten aangesproken, ook bedrijven die op zoek zijn studenten als uitzendkracht moeten zich goed voelen bij de toon van SUSA.

We zijn begonnen met het maken van drie teksten om een indruk van de energieke tone of voice te geven. Hierbij hebben we heel goed naar de SEO-invulling gekeken. Wat willen mensen vinden die op bepaalde termen zoeken? En hoe kunnen wij aan die zoekintentie voldoen?

 

En die video’s dan?

De teksten bevallen dusdanig goed dat SUSA een paar maanden later terugkwam met de vraag of wij ze ook met video’s in dezelfde stijl willen helpen. Dus hoe leg je op een energieke, laagdrempelige manier ‘saaie’ onderwerpen als de Wet arbeidsmarkt in balans (WAB) uit aan studenten? Nou, door het lekker simpel te houden! Met de hulp van Nina van SUSA. Check het resultaat bij de video bovenaan deze pagina.

Resultaten

1

strakke SEO-basis

1

knallende tone-of-voice

1

geslaagd traject

Zin in tosti’s?

Of gewoon koffie? Duik gewoon even in onze vissenkom (Tractieweg 41K, Utrecht), dan checken we gelijk wat we voor je kunnen doen.

Komen buurten?
Sluiten
Sluiten
Je gebruikt een verouderde webbrowser

Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser

×