TOVER

Magische tone of voice, copy, video’s en campagnes

Een liefdevolle en inclusieve wereld in alle kleuren van de regenboog. Tover doet het met de Tovertafel: een interactieve game voor in de zorg. De Tovertafel is verbindend, innovatief en heeft écht effect op mensen met een cognitieve uitdaging. Een betekenisvol merk dus, waar we maar al te graag mooie dingen voor maken!

Challenge

De Tovertafel is sinds 2015 op de markt en inmiddels al zóveel doorontwikkeld, dat het tijd werd voor een rebranding. Active Cues werd Tover. En bij een nieuwe positionering, hoort een nieuwe stijl. Daarom stelden wij een betoverende nieuwe tone of voice op, schreven we stralende (SEO)-copy en produceerden we video’s met een duidelijk doel.

Tone of voice, (web)teksten en een copyplatform

De stem van Tover: hoe hoort, voelt en ervaart men die? De Tovertafel is een ervaring op zich, dus de tone of voice van Tover moet meer doen dan iets vertellen. Het moet écht spreken.

Wij vertaalden daarom de belangrijkste waarden van Tover door naar een warme tone of voice en een strak SEO-plan. Vervolgens schreven we alle webteksten voor op de nieuwe website, fleurden we alle direct mails op, pasten we handleidingen voor de online omgeving aan en stelden we persberichten op over de nieuwe merknaam.

ToverMacbook

De challenge? De warme kant van Tover in teksten naar voren laten komen, in combinatie met de soms harde SEO-zoekwoorden. Ga je bijvoorbeeld voor cognitieve stoornis of toch liever cognitieve uitdaging? Maar ook: hoe maak je teksten herkenbaar voor iedere doelgroep? Van ouderen met dementie tot aan kinderen in het speciaal onderwijs én hun zorgprofessionals? We did it!

Als klap op de vuurpijl knalden we er nog een compleet copyplatform uit. Zodat iedereen intern bij Tover ook zelfstandig teksten met het Tover-gevoel kan creëren. Magisch toch?

Instructievideo’s, spelvideo’s en een interactieve video

Niet alleen de teksten spreken tot de verbeelding. Met behulp van videocontent lieten we zien hoe krachtig beeld een boodschap goed kan overbrengen. We maakten instructievideo’s, spelvideo’s, een interactieve video en een corporate video. In totaal zo’n 160 video’s in vijf verschillende talen:

  • Instructievideo’s om uit te leggen hoe de Tovertafel werkt aan verzorgenden en familie;
  • Spelvideo’s om te laten zien welke spellen er zijn en wat de spellen inhouden aan verzorgenden en familie;
  • Interactieve video om het verhaal van Tover te vertellen aan de verschillende doelgroepen: jongeren/volwassenen en ouderen;
  • Corporate video om de naamswijziging van Tover aan te kondigen.

Bij GoldfiZh weten we van aanpakken. In een korte tijd leverden we veel op en maakten we hele vette dingen! Een mooie combinatie van de magie van Tover en de mentaliteit van GoldfiZh. 💥

Meer weten over deze case? Mail –> fleur@goldfizh.nl of martijn@goldfizh.nl

Resultaten

160+

Video's

105

Webteksten

1

Magische Tone of voice

Zin in tosti’s?

Of gewoon koffie? Duik gewoon even in onze vissenkom (Tractieweg 41K, Utrecht), dan checken we gelijk wat we voor je kunnen doen.

Komen buurten?
Sluiten
Sluiten
Je gebruikt een verouderde webbrowser

Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser

×