UMC Utrecht

Inspirerende social videoserie met patiëntverhalen

Bij UMC Utrecht staat één doel centraal: samen de gezondheid van mensen verbeteren én de zorg van morgen creëren. Dat resulteert in: vernieuwende, toonaangevende behandelingen die een oplossing bieden aan (toekomstige) zorgbehoeften. Per individuele patiënt wordt gekeken welke behandeling bij hem of haar past. Dit zie je terug in de aandacht die door gepassioneerde zorgprofessionals in de patiënt wordt gestoken, maar ook door het wetenschappelijke onderzoek dat zich achter de schermen afspeelt, met een duidelijke focus op preventie.

THE CHALLENGE

Een ziekte heeft enorm veel impact op patiënten en hun omgeving.  UMC Utrecht zet zich, samen met verschillende partners, in om met alle kennis, kunde en laatste technieken bij te dragen aan een gezond leven en een gezonde maatschappij. In het ziekenhuis vind je hierover natuurlijk de mooiste verhalen. Deze verhalen wilde het UMC Utrecht graag met de wereld delen. Samen hebben we een plan gemaakt om de thema’s te vangen in onder andere een prachtige videoserie. Hierbij staan preventie en bewustwording voorop. Let’s go!

 

OVER UMC UTRECHT

Universitair Medisch Centrum dat verbonden is aan de Universiteit van Utrecht. Het Wilhelmina KinderZiekenhuis (WKZ) is onderdeel van het UMC Utrecht. Naast dit centrum bezit het UMC over nog 10 andere centra die op het terrein van Utrecht Science Park (voorheen de Uithof) zitten. We focussen op drie pijlers: zorg, onderzoek en onderwijs. Hierbinnen vallen de zes speerpunten: Hart & Vaten, Infectie & Immuniteit, Hersenen, Kanker, Kindzorg en Regeneratieve Geneeskunde.

SOCIAL ADVERTISING VOOR EEN GROTER BEREIK

Via de campagnes laten we zien dat het ziekenhuis niet alleen werkt aan het beter maken en behandelen van ziekten, maar juist ook aan het voorkomen of verergeren van ziekten. Door binnen de campagnes patiënten, zorgverleners en onderzoekers centraal te zetten, zien we wat voor impact een ziekte heeft op het leven van een patiënt en de omgeving daarvan. 

Vervolgens vertellen zorgverleners en onderzoekers hoe het UMC Utrecht via zorg en onderzoek bijdraagt aan het voorkomen van deze ziekten en helpt om de impact op de kwaliteit van leven te beperken.

Deze verhalen willen we aan zoveel mogelijk mensen vertellen. Daarom focussen we ons met de campagnes op Facebook, Instagram en LinkedIn op het bereiken van zoveel mogelijk mensen, zodat zij de UMC-pagina’s liken en zich daarmee binden aan het medium, het ziekenhuis én de verhalen die zij brengen.

Hierdoor vergroten we de merkbekendheid van het UMC Utrecht. De nieuwe volgers kunnen we in de toekomst altijd bereiken via organische (onbetaalde) posts én kan het ziekenhuis meer mensen op de hoogte houden van ontwikkelingen en verhalen uit het ziekenhuis.

 

UMC Utrecht Zorg

CAMPAGNETIJD: VAN VIDEO’S TOT SOCIAL POSTS

Om alles in goede banen te leiden, hebben we gezamenlijk thema-campagnes opgezet vanuit het See, Think, Do en Care-modelPer laag en door middel van slimme remarketing worden boodschappen in verschillende lagen overgebracht bij de doelgroep – van awareness tot het liken van de pagina. 

Dit doen we met behulp van onderscheidende contentcreatie met een eigen visuele en online campagnestijl. Zo hebben we bijvoorbeeld in de See-laag van de campagne een videoserie opgezet met spraakmakende patiëntverhalen binnen thema’s rondom preventie: Hart- en Vaatziekten Kindzorg, Hersenen en Infectie, Immunologie, Kanker en Regeneratieve Geneeskunde.

 

VIDEO: RENS (7) HEEFT EEN AANGEBOREN HARTAFWIJKING

Na de campagne kwam het WKZ bij ons terug: kunnen we helpen met het maken van meer video’s om inzicht te geven in de werkwijze van het WKZ? Daarom hebben we onder andere deze portretvideo over Rens gemaakt. Een 7-jarige jongen die geboren is met een aangeboren hartafwijking. Hij heeft inmiddels 7 hart katherisaties gehad en 3 open hart operaties. Hier lees je zijn volledige verhaal.

Met de video proberen we inzicht te geven in het leven van een jonge hart patiënt, de kansen voor de toekomst en de omgang met het UMC WKZ over de begeleiding en onderzoeken.

Resultaten

1161

nieuwe Facebook-volgers

6+

hartverwarmende campagnes

8,76%

organische groei door campagne

Zin in tosti’s?

Of gewoon koffie? Duik gewoon even in onze vissenkom (Tractieweg 41K, Utrecht), dan checken we gelijk wat we voor je kunnen doen.

Komen buurten?
Sluiten
Sluiten
Je gebruikt een verouderde webbrowser

Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser

×