Out of the box: dit zijn creatieve, online marketingcampagnes

Wat moet je doen als je vastloopt met de (sociale) uitingen van je merk? Veel bedrijven hebben vroeg of laat te maken met een gebrek aan creatieve ideeën om hun product of onderneming onder de aandacht te brengen. ‘Denk out of the box’ wordt er dan geroepen of: ‘Ga uit je comfort zone’, maar hoe werkt out-of-the-box-marketing precies?

out of the box marketing

Als digitaal marketingbureau krijg je regelmatig de vraag om een vernieuwend concept te bedenken. En wat ons elke keer weer opvalt: elke klant heeft een eigen ‘box’. Elk merk heeft zijn eigen referentiekader.

Wanneer wij beginnen met het bedenken van een nieuw concept houden wij hier rekening mee én proberen we dit te verbreden. We kijken naar de huidige content en hoe we dit tot een hoger niveau kunnen tillen. Dit hoeft niet meteen een gigantische guerilla-actie te zijn. Dit kan ook een doeltreffende animatie of knallende videoreeks zijn. Kijk maar:

Spelshow #Lekkergewerkt voor De Amersfoortse

Een voorbeeld waarin out of the box hebben gedacht, is de #lekkergewerkt videoreeks voor De Amersfoortse Verzekeringen.

Hiervoor maken wij onder andere campagnes om de AOV onder de aandacht te brengen. Deze campagnes worden gemaakt op basis van een thema, denk aan: bewegen, autonomie of mindful werken. Na meerdere campagnes te hebben gedraaid, was het tijd voor iets nieuws.

De content van de voorgaande campagnes moest naar een hoger level worden getild. Door te kijken naar populaire Youtube-kanalen als Concentrate en Supergaande en hier trends in te spotten, komen we op nieuwe ideeën. Interviews met een beetje pit, dat gaat het worden. We stappen af van het interview-format en gaan verder met een snelle, gelikte spelshow: #lekkergewerkt.

Animatie en storytelling voor AniCura

AniCura streeft naar de beste (specialistische) zorg voor dieren. Wij kregen de vraag om mensen bewust te maken van de specialistische zorg in de diergeneeskunde.

Veel huisdiereigenaren weten niet dat ze om een doorverwijzing kunnen vragen om hun dier door een specialist te laten behandelen. Het is te vergelijken met mensen: de dierenarts is onze huisarts, en de specialistenkliniek is vergelijkbaar met een ziekenhuis. Die informatie wil AniCura overbrengen en baasjes activeren.

De meest voor de hand liggende weg om dit vraagstuk op te lossen zijn video’s met experts of een interview met een dierenarts. Dat is te simpel. We willen verder kijken dan dat. Na veel doorvragen bij de klant komen we tot het idee om dit ingewikkelde vraagstuk te gieten in een animatie.

Een animatie is natuurlijk een breed begrip. We bedenken daarom een karakter: het hondje Diego. Zo’n formeel verhaal kan namelijk wel wat luchtigs gebruiken. Door middel van storytelling wordt het voor de kijker aantrekkelijker en houdt het de aandacht langer vast. Benieuwd naar het resultaat?

Inspirerende merkvideo voor Kaas.nl

Voordat wij beginnen met het uitwerken van de merkvideo nemen we een stap terug. Wat is kaas.nl eigenlijk? Waar staan zij voor en wat willen we bereiken met deze video? We komen tot de conclusie dat kaas een typisch Nederlands product is voor iedereen. Kaas.nl wil zich door middel van deze video neerzetten als een toegankelijk platform voor kaas met informatie, recepten en inspiratie.

Met de merkvideo laten we de veelzijdigheid zien van kaas. Hoe? Door te laten zien hoe vaak we als Nederlanders kaas eten. Door dat zo gevarieerd mogelijk in beeld te brengen, krijg je helemaal zin in kaas! Goed gelukt toch?

📽 Video van Kaas.nl

Begin je met het bedenken van een nieuwe campagne? Neem dan eerst een stap terug en denk aan je doelstelling, missie en visie. Doe daarnaast veel inspiratie op door om je heen te kijken naar campagnes die jou opvallen en signaleer de succesvolle aspecten. Heb je moeite met het bedenken van een nieuw concept en/of campagne? Dan kan je altijd bij ons terecht!

Lees ook: 

Eveline Hoogenboom
Digital Creative
2 stories

Eveline is de nieuwste GoldfiZh! Wilde vroeger hippie worden, maar maakt tegenwoordig content in alle soorten en maten. Creatief, open-minded en heeft Banksy als grote inspiratiebron.

Zin in tosti’s?

Of gewoon koffie? Of beter kom je langs op onze vrijmibo! Checken we gelijk wat we voor je kunnen doen.

Komen buurten?
Sluiten
Sluiten
Je gebruikt een verouderde webbrowser

Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser

×