25 digital savvy’s op kantoor!

Ja, digital savvy. Vorige week kwamen er 25 CMD-ers langs bij ons op kantoor. CM-wat…? CMD! Communication & Multimedia Design; een toffe studie aan Hogeschool Utrecht én een hele interessante opleiding voor GoldfiZh vanwege de goede combi tussen conceptdenken en mooie dingen maken. Wij hebben bij GoldfiZh al 5 CMD’ers rondzwemmen, dus wij kunnen het weten.

Dat is waarom GoldfiZh is ontstaan

Deze jonge generatie halen wij natuurlijk graag binnen, want wij geloven er heilig in dat deze mensen je bedrijf echt verbeteren. Dat komt doordat ze zo anders denken en doen en dat kan echt hét verschil maken. Dit is precies waarom GoldfiZh 2 jaar geleden is ontstaan en waardoor wij dingen anders maken, aanpakken of zien. Bij ons kan een net afgestudeerde de digital lead zijn of de eindverantwoordelijke voor alle content creatie. Juist hun andere manier van denken en doen, dat maakt dat hun werk zo goed is.

Vijfentwintig keer een digital savvy

De studenten kwamen een kijkje nemen op ons kantoor, om te proeven hoe het is om bij een online marketing bureau aan de slag te gaan. Daarnaast wilden wij ook heel graag iets van hen leren; dit deden we door ze aan een leuke casus voor een klant te laten werken. De club studenten die bij ons op bezoek kwam is jong; allemaal tussen de 17 en 20 jaar! Ze kennen geen politiek geneuzel, geen ‘ja maar…’ en ze zijn fris, scherp en digitaal opgegroeid. Digital savvy noemen we dat. Dat geeft een andere kijk op de buyer – en customer journeys én loyaliteit.

digital savvy

De digital savvy’s van de CDM-opleiding delen hun resultaten met ons. Beeld: GoldfiZh

Nonchalance of irritatie

Anderzijds hebben ze nog géén idee wat ‘werken’ is en welke regels daarbij allemaal horen. Of zijn regels ook een generatiedingetje? Regels of niet, het eerste vooroordeel van deze generatie – nonchalant – werd bij aanvang al bevestigd. Van de 25 studenten waren er 2, ja echt, op tijd aanwezig. De rest kwam te laat, sommigen zelfs tot bijna een uur na start! Aan dat soort generatiedingetjes kan ik toch moeilijk wennen.

Let’s get to work

Na de who-wants-to-be-a-GoldfiZh kickoff, gingen we aan de slag met een klantcasus. Leuk en vooral ontzettend leerzaam! Het was voor de meesten de eerste keer dat ze dit deden, maar dat hield ze niet tegen. Alles wat wij al weten over deze ‘zo andere’ generatie werd bevestigd; de vaardigheid en mentaliteit waarmee ze aan de slag gaan, is echt fantastisch. Nog nooit gedaan? Geen probleem; let’s fix it! De ene na de andere vraag werd gesteld; een heerlijke manier om samen met de club aan de slag te gaan.

Zes concepten zonder vissaus

Een uur later lagen er 6 concepten, die heel bruikbaar zijn om door te vertalen naar een klantcampagne. Tuurlijk moet er een (fiZh)sausje overheen en was de één meer doordacht dan de ander, maar binnen een uur voor het eerst in je leven een visualisatie en een conceptschets opleveren is knap! En het lukte ze allemaal gewoon, supertof om te zien! 

Meer weten over onze werkwijze? Rent a GoldfiZh! Of leer meer over Digital natives en Gen Z

Heidy Aartman
Chief Fizh
5 stories

Onze Heidy is een van de oprichters van GoldfiZh. Als Chief Fizh weet ze precies hoe ze de creativiteit van generatie Z om moet zetten in de beste content.

Zin in tosti’s?

Of gewoon koffie? Of beter kom je langs op onze vrijmibo! Checken we gelijk wat we voor je kunnen doen.

Komen buurten?
Sluiten
Sluiten
Je gebruikt een verouderde webbrowser

Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser

×