Als 40-jarige al de oudste op kantoor

Het voelt als een bekentenis en ik praat er liever niet over. Maar ja, ik ben het – de oudste collega op kantoor. Na bijna 2 jaar GoldfiZh ben ik er nog steeds niet aan gewend. Door mij stijgt de gemiddelde leeftijd op kantoor gigantisch. En dat gaat me – eerlijk gezegd – soms niet in de koude kleren zitten.

Esther de oudste op kantoorIk voel me 22 jaar

Bijna alle collega’s schelen in leeftijd minder met mijn kids dan met mij.  Ben ik dan echt zo oud? Dat vraag ik me regelmatig af. Okay, okay, ik ben 40! Maar ik voel me nog steeds 22 jaar. Ik ren de marathon, volg de laatste fashion ontwikkelingen, ben een stoere, gekke mommy van 3 boys, ga regelmatig uit mijn dak en heb plenty of energy.

Een leuke accessoire

Maar wat ik merk, ik voel me nog steeds 22 jaar buiten kantoor. Op GoldfiZh Headquarters voelt dat toch anders. Daar lopen jonge dames die echt 22 zijn. Zij zijn opgegroeid in het digitale tijdperk, zijn zelfverzekerd, ongebonden, creatief, jong van geest en body en de wereld ligt nog aan hun voeten.

Deze jonge dames zijn een leuke accessoire aan mijn zij – zo blijkt. En ze doen het goed op social. Niet alleen in het werk, maar ook op beeld … Ik dacht dat de 164 likes op mijn eerste LinkedIn post van 2018 door mij kwamen: mijn goede tekst en leuke grap over een haan & kippen. Ik krijg echter steeds meer opmerkingen over de goede looks van mijn collega’s n.a.v. mijn post, waardoor die 164 likes toch een andere betekenis krijgen.

Zoals de ouden zongen, piepen de jongen

Begrijp me niet verkeerd, ik hou van GoldfiZh en zeker van onze GoldfiZhes. Ze houden me jong, laten me iedere dag weer nieuwe dingen zien & leren, maken de meest prachtige dingen en hebben heel veel in hun mars. Heidy en ik geven onze visjes de ruimte om te ‘shinen’. Onze leeftijd en ervaring zijn hierbij noodzakelijk. We leren ze werken, trainen ze on the (marketing)job, stellen ons netwerk voor hen open en we zetten ze op het podium om hen en onze klanten optimaal te laten presteren.

Een gouden combinatie

Ik denk dat er weinig bedrijven zijn in de Nederland die zo optimaal gebruik maken van de kerncompetenties van Gen X en Gen Z als GoldfiZh.  Een gouden combinatie. Ik ben nog iedere dag blij met deze te gekke manier van werken. En daar moet nou eenmaal iemand de oudste voor zijn.

Ze zeggen ook wel: wie vis heeft, moet ook de graat hebben. Oftewel, je moet ook de nadelen accepteren. Ik ben de oudste, let’s accept it.

Lees ook: 

Esther de Koning
Chief Fizh
5 stories

Essie de King is een van de oprichters van GoldfiZh. Als Chief Fizh weet ze precies hoe ze de creatieve gedachtegang van generatie Z om moet zetten in de beste content.

Zin in tosti’s?

Of gewoon koffie? Of beter kom je langs op onze vrijmibo! Checken we gelijk wat we voor je kunnen doen.

Komen buurten?
Sluiten
Sluiten
Je gebruikt een verouderde webbrowser

Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser

×