Aandachtsboog tot Ziek: het Generation Z alfabet

Bij GoldfiZh werken we met generatie Z. Gen Z leeft in een wereld waarin online en offline ‘standaard’ een plaats hebben. Hierdoor denken ze anders en kijken ze ook anders naar marketing. In dit ABC’tje leggen wij even de typische gen Z’er uit:

Alfabet

Aandachtsboog

zo kort als dat van een goudvis, vandaar onze terecht gekozen naam: GoldfiZh.

Bel-angst

Oftewel één keer over laten gaan om vervolgens te appen: ik had gebeld maar je nam niet op dus ik doe het maar even zo… (Verzoekje aan Apple: kan die belfunctie niet wegblijven bij de iPhone 8?)

Cupido?

Niet nodig! Een uurtje swipen op Tinder en we hebben de ware al gevonden.

Digital natives

Opgegroeid in een wereld vol digitale technologie. Digitaal communiceren is voor ons een tweede natuur.

Emoji’s

Want hoe moeten we anders onze emoties aan anderen tonen?

FOMO

Fear of missing out. We willen overal bij zijn, desnoods via FaceTime of Skype.

Google

Mom.. uh Google knows best, toch?

Hashtags

“I like hashtags because they look like waffles” #nevernoteating

Influencers

De vroegere tieneridolen als Britney Spears & The Backstreetboys hebben plaatsgemaakt voor de Influencers op Instagram die de realiteit maar al te graag iets perfecter laten lijken dan deze in werkelijkheid is.

Joe

Het nieuwe ‘hoi’, ‘dag’ en ‘is goed’ in één.

Kritisch

We hebben een mening over alles en iedereen. En zoals het gezegde “ieder mens heeft recht op mijn mening” al laat zien, delen we die mening maar al te graag met iedereen.

Likes

De generatie die alles doet voor vind-ik-leuks, hartjes, pins, duimpjes, retweets & shares op social media.

Multitasken

Geboren multitaskers met een telefoon in de ene hand, een tablet in de andere hand, een laptop op schoot en een televisie voor ons.

Nice

En dan het liefst in combinatie met ziek: ziek nice.

Ok

Omdat oké te lang typen is.

Pokémon Go

Want waarom Pokémon kaarten ruilen als je ook gewoon je eigen Pokémontrainer kan zijn door middel van augmented reality? Heb jij Pikachu al gevangen?

Quinoa

Samen met avocado en Poké bowl; #instafood #instagood

Rustaaagh

Dé uitspraak van Tom Beugelsdijk die in 1 woord het levensmotto van gen Z weergeeft.

Selfie

Selfies, stemfies, bilfies… We zien onszelf vaker op een selfie dan in de spiegel. Schrikken zo zonder die filter.

Telefoon

24/7 verbonden met gen Z. Maar dan ook echt. AL-TIJD.

Uber

Een auto aanschaffen is passé met dit concept: goedkoop en snel van hot naar her. Praktisch, daar houden wij van.

Vloggen

Een dagboek met een slotje? Zooo gen Y. Wij leggen onze dag vast op video.. én delen het met de hele wereld.

WhatsApp

Onmisbaar zowel privé als op de werkvloer. Mail gaat ons niet snel genoeg.

X-factor

Altijd en overal willen uitblinken in wat we doen. We doen het goed of gewoon helemaal niet.

YouTube

Het nieuwe televisie kijken. En dan het liefst in 360 graden of met onze VR-bril op.

Ziek

Voor als ‘heel’ de lading niet dekt en dan het liefst ik combinatie met nice: ziek nice.

 

Lees ook: 

Britt Weijermars
Digital creative
6 stories

Visueel brein en koningin van de woordgrappen. Wil je eens met mij kletsen? Neem dan contact met mij op!

Zin in tosti’s?

Of gewoon koffie? Of beter kom je langs op onze vrijmibo! Checken we gelijk wat we voor je kunnen doen.

Komen buurten?
Sluiten
Sluiten
Je gebruikt een verouderde webbrowser

Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser

×