GoldfiZh naar The Next Web conferentie

Vorige week donderdag kreeg ik de mogelijkheid om één van Nederlands’ grootste tech conferences te bezoeken: The Next Web. The next web is een conferentie waarbij enorm veel bedrijven die ook maar iets met de digitale wereld te maken hebben samen komen. Van grote multinationals die hun nieuwe software komen presenteren, tot jonge ondernemers die denken dat ze een gat in de markt hebben gevonden met hun eigen app.

Tech festival

Daarnaast is er een grote line up aan sprekers van over de hele wereld die hun ervaringen delen met het publiek. Kortom: na het bezoeken van dit event kun je niet anders dan terugkomen met een lading aan kennis en tips voor de ontwikkeling van jezelf en je bedrijf.

Tech festival

Een festival dat was het. Niet alleen stond ik in de rij om mijn kaartje te verzilveren net zoals op Lowlands, ook waren er twee food courts aanwezig en was er (als je goed zocht) genoeg goede koffie, muziek en sfeer te vinden.

Het tech gedeelte zit echter meer in de bedrijven die een stand bemannen en hun nieuwe app, tool, concept of website willen laten zien. Tientallen startups denken dat zij het nieuwste gat in de markt gevonden hebben op tech niveau en laten hun ideeën zien aan het publiek. En wie is immers een betere tester dan het digitaal denkende publiek?

Gen Z / millenials

Dit digitaal denkende publiek was ook sterk vertegenwoordigd in haar eigen leeftijdsklasse (vanaf 18 jaar). Wat namelijk dit jaar nieuw was, is de T500. “Visionary hustlers, ingenious makers, grand creators, a.k.a. talent” – zoals TNW het zelf omschrijft. Dit is een shortlist van de 500 meest getalenteerde (mits je je had aangemeld) ambitieuze en getalenteerde jongeren (tot 25 jaar) in de Nederlandse digitale scene. Ook ik had mij aangemeld en kreeg het goede nieuws dat ik tot deze lijst behoorde. Iets voor op mijn CV? 😉

The Next Web is ervan overtuigd dat deze mensen de grootste veranderaars zullen worden, of reeds zijn in deze digitale wereld. Denk aan ondernemers, digital designers, developers of onderzoekers. Iedereen wiens werk opmerkelijk is, kan volgens TNW de digitale wereld gaan veranderen. Met ambassadeurs van grote bedrijven als Picnic en Young Creators krijgen de kandidaten de mogelijkheid om sessies en workshops te volgen van deze en andere bedrijven. Er wordt door TNW en haar ambassadeurs duidelijk geïnvesteerd in jong talent in de digitale wereld.

Wist je dat wij bij GoldfiZh ook investeren in deze generatie? En dat onze naam hier zelfs van afgeleid is, mocht je je ooit afgevraagd hebben waar in hemelsnaam die grote Z voor stond. Wij geloven in de kracht van gen z’ers, a.k.a. digital natives. Deze generatie kan de ervaren marketing helden heel veel leren op gebied van tech en hen een heleboel nieuwe trends bijbrengen. Daarnaast kunnen deze jonge visjes in de grote zee heel veel leren van de mama’s en papa’s in een grote oceaan vol met uitdagingen, kansen en gevaarlijke stromen. Leren doe je immers door het gewoonweg te doen. En nog een keer, of drie.

Come play with us!

Ik ben er van overtuigd dat jongeren van om en nabij mijn leeftijd inderdaad de digitale wereld kunnen veranderen. Hoe vaak komt het nog voor dat bedrijven niet goed weten hoe ze dit speelveld moeten betreden? Ik zeg hier heel bewust speelveld, omdat wij Gen Z’ers zijn opgegroeid in dit veldje en de afstand naar ieder honk kunnen dromen. We leiden nieuwelingen hier graag rond, ik leg graag de spelregels uit en ik speel het liefst een wedstrijdje. Mag jij gokken wat de score wordt.

Lees ook: 

Britt Weijermars
Digital creative
6 stories

Visueel brein en koningin van de woordgrappen. Wil je eens met mij kletsen? Neem dan contact met mij op!

Zin in tosti’s?

Of gewoon koffie? Of beter kom je langs op onze vrijmibo! Checken we gelijk wat we voor je kunnen doen.

Komen buurten?
Sluiten
Sluiten
Je gebruikt een verouderde webbrowser

Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser

×