Leeftijdsverschil op werk: “Da’s ziek nice”

Leeftijd is een dingetje bij ons op kantoor. Dat komt doordat we met een aantal dames zijn die zichzelf heel jong vinden, maar écht geen twintig meer zijn. Esther (gen X) & Heidy (gen Y). En doordat het grootste deel van GoldfiZh bestaat uit echt jonge dames, 4 stuks onder de 24! Namelijk Jeske, Britt, Lauren & Sarah (gen Z). Die dames laten het niet na om ons er regelmatig aan te herinneren dat Eshter & ik oud zijn. En ja het zijn dames… want tot nu toe zijn er nog geen heren die het aangedurfd hebben met ons. Snappen wij overigens helemaal niks van :-).

Leeftijdsverschil op werk

GoldfiZh kiest er voor om met hele jonge professionals te werken. Deze groep maakt geen onderscheid tussen offline en online marketing. Ze zijn opgegroeid in een digitale wereld en ze kijken op een andere manier naar de wereld en naar marketingkanalen. En dat levert verrassende marketing op! En niet alleen verrassende marketing. Er zijn echt veel verschillen tussen de huidige generatie die aan het werk gaat en toen ik ging werken. Inmiddels alweer 13 jaar geleden. 

Al hebben we het alleen al over het taalgebruik bijvoorbeeld. Zo valt het woord ‘nice’ wel erg vaak bij ons op kantoor. En niet alleen op kantoor, ook op vakantie in gesprek met Gen Z-ers valt het woord nice heel erg vaak! En wordt er nog het woord ziek aan toegevoegd, ‘ziek nice’. Ik merk dat het mij geen enkele moeite kost om dat taalgebruik over te nemen. Zelfs zo erg dat ik mijn dochter van 2 hoor zeggen: da’s ziek nice mam.

Een ander dingetje waar ik me tot op de dag van vandaag over verbaas is dat “onze Gen Z-ers” bel-angst hebben. Echt waar! Nu ben ik ook niet standaard in mijn belgedrag, ik bel heel heel veel en graag :). Maar zowel Jeske als Britt vinden bellen eng. Ze zijn de hele dag met hun telefoon bezig, die officieel toch echt gemaakt is om te bellen, maar bellen doen ze liever niet. En dan vooral niet naar onbekenden. Het overwinnen van bel-angst, daar gaan we de komende tijd dus maar aan werken! 

GoldfiZh is een onderzoek gestart naar verschillen & overeenkomsten tussen generaties op de werkvloer. Om zo uiteindelijk de talenten nog beter te benutten.  We willen wegblijven uit het hokjesdenken, maar het is echt zo dat de verschillen er zijn en dat we heel veel van elkaar kunnen leren. En dat we daar nog veel te winnen hebben, is iets wat Esther en ik in een jaar GoldfiZh geleerd hebben! Dus blijf ons vooral volgen voor meer insights.

Lees ook: 

Heidy Aartman
Chief Fizh
5 stories

Onze Heidy is een van de oprichters van GoldfiZh. Als Chief Fizh weet ze precies hoe ze de creativiteit van generatie Z om moet zetten in de beste content.

Zin in tosti’s?

Of gewoon koffie? Of beter kom je langs op onze vrijmibo! Checken we gelijk wat we voor je kunnen doen.

Komen buurten?
Sluiten
Sluiten
Je gebruikt een verouderde webbrowser

Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser

×