Arts en Zorg: online marketing in de zorg

Een online arts, teledermatologie en alles onder één dak. Arts en Zorg is een vernieuwer in de zorg en brengt de huisarts, fysiotherapeut, apotheek, diëtist en psycholoog samen in één gezondheidscentrum. Deze werken nauw met elkaar samen en verlenen zo goede zorg. Aan GoldfiZh de taak om samen met Arts en Zorg een volledig digitaal marketingplan op te stellen én uit te voeren. Het resultaat? Véél meer websitebezoekers, meer inschrijvingen en goed gelezen blogs!

Over Arts en Zorg

  • Bestaat uit 20 gezondheidscentra verspreid over Nederland
  • Focus op digitalisering en innovatie
  • Vernieuwende online chatfunctie met zorgverleners
  • Voorloper met projecten die de zorg verbeteren zoals teleconsultatie

Arts en Zorg wil niet alleen voorloper zijn op het gebied van goede patiëntenzorg, ook op die van digitalisering binnen huisartsenpraktijken. Veel huisartsenpraktijken lopen hierop achter, dus daar valt een grote slag in te slaan.

Een digitale campagne voor het hele jaar

Bij Arts en Zorg focussen we ons op de online marketing. Om dat in goede banen te leiden, hebben we gezamenlijk een marketingjaarplan opgesteld voor 2019. Hierin staan onder anderen:

  • Doelstellingen: grotere merkbekendheid creëren onder patiënten en potentiële medewerkers.
  • Doelgroep: welke doelgroep heeft welke behoefte en hoe bedienen wij die?
  • Projecten: planning en gezamenlijke realisatie! Yes, wij fixen het!
  • KPI’s: op welke resultaten gaan we de campagnes  en SEO-strategie beoordelen?
  • Planning: wij missen NOOIT een deadline!

Van hieruit richten we ons op verschillende onderdelen van digitale marketing, zoals: SEA, SEO, social advertising, social content en ondersteuning op strategisch vlak. Dit doen we met behulp van toffe, onderscheidende contentcreatie. Zo hebben we bijvoorbeeld een blogserie opgezet met de 50 meest gestelde vragen aan huisartsen en maken we video’s en illustraties om te adverteren en te posten op social media.

Video Arts en Zorg

Opgeleverd

Voor Arts en Zorg hebben we veel verschillende producten opgeleverd. Denk aan:

  • campagnes
  • video’s
  • foto’s
  • webteksten
  • blogs
  • designs
  • animaties (zie video hierboven)

Resultaat

We hebben in een jaar tijd helpen bouwen aan de brand awareness van Arts en Zorg. Dankzij onze fullfunnelmarketingcampagnes (mooi woord, hè) zijn de resultaten goed:

  • 20% daling in de kosten voor advertising
  • 25% stijging van aantal inschrijvingen komend vanuit SEA
  • 9% meer conversies na een maand campagnevoeren ten opzichte van een jaar eerder

Ook op SEO-vlak is er een flinke slag geslagen:

  • 1855 zoekwoorden op de eerste pagina van Google
  • 265 zoekwoorden op nummer 1 in Google
  • Bijna 4x zoveel clicks uit organische resultaten van Google. Van 22.000 in december 2018 naar 82.000 in december 2019.

Hoppa!!

Voor 2020 liggen er nieuwe plannen klaar, die deze cijfers nóg verder omhoog brengen! Let’s go!

Zin in tosti’s?

Of gewoon koffie? Kom anders langs op onze vrijmibo! Checken we gelijk wat we voor je kunnen doen.

Komen buurten?
Sluiten
Sluiten
Je gebruikt een verouderde webbrowser

Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser

×