Branding in de digitale wereld is meer dan positionering en een huisstijl. Het is een lean-methodiek waarbij je stap voor stap -performance en data-based- bouwt aan je merk. Van strategie, tot ux en van social tot campagnes: wij zorgen ervoor dat je brand in alles meetbaar én effectief is.
We beginnen met een diepgaande analyse van je huidige marktpositie. Dit omvat concurrentieanalyse, doelgroepbepaling en het in kaart brengen van je huidige merkwaarden en -perceptie. Op basis hiervan stellen we heldere, meetbare doelstellingen vast, zowel op korte termijn (bijvoorbeeld het vergroten van merkbekendheid) als op lange termijn (zoals het versterken van merkloyaliteit). Het doel is om een solide basis te creëren die richting geeft aan alle verdere branding-activiteiten.
In deze fase ontwikkelen we een merkstrategie die stap voor stap wordt uitgerold en voortdurend wordt geëvalueerd. We beginnen met de positionering van je merk ten opzichte van concurrenten, waarbij we je unieke waardepropositie en merkverhaal scherpstellen. Door het toewijzen van een merk-archetype en het definiëren van merkwaarden zorgen we ervoor dat je merk een duidelijke identiteit krijgt. En dit doen we met een lean-aanpak. Dit stelt ons in staat om de strategie flexibel te houden en aan te passen op basis van real-time feedback en prestaties.
Nu de strategie staat, gaan we over tot het ontwikkelen van een sterke merkidentiteit. Dit omvat het ontwerpen van een visuele huisstijl, inclusief logo, kleurenpalet, typografie, en andere visuele elementen die je merk herkenbaar en consistent maken. Daarnaast ontwikkelen we de tone of voice en zorgen we dat alle merkuitingen – van teksten tot visuals – in lijn zijn met de merkstrategie. Deze componenten worden iteratief en in nauwe samenwerking met jou ontwikkeld, zodat je merk constant evolueert en relevant blijft. En belangrijk wij zien je huisstijl (of brand identity) als een dynamisch product. Het is nooit af en kan altijd uitgebreid en geoptimaliseerd worden.
De volgende stap is het actief en breed uitdragen van je merk via alle relevante kanalen. Live zetten is het doorvoeren van je branding in alles wat je al aan het doen bent. We implementeren je merkidentiteit in al je communicatie-uitingen, inclusief website, social media, advertenties, en andere marketingkanalen. We ontwikkelen templates voor presentaties, socialmediaposts, ads en e-mailhandtekeningen. Alles zodat je merk overal dezelfde look and feel heeft en dat elke uiting bijdraagt aan je merkdoelstellingen. Door digitale activatie bereiken we je doelgroep effectief en versterken we je merkbekendheid en -betrokkenheid.
En het live zetten doen we ook intern. We geven workshops en trainingen om jouw collega’s met de nieuwe branding te laten werken.
Het bijzondere aan onze aanpak is dat we niet alleen creëren, maar ook continu performance based meten en optimaliseren. We maken gebruik van geavanceerde tools zoals multi-touch attribution en server-side tagging om de digitale impact van je brand identity te meten en te analyseren. Dit stelt ons in staat om in real-time aanpassingen te doen en ervoor te zorgen dat je branding niet alleen opvalt, maar ook meetbare resultaten oplevert. Zo zorgen we ervoor dat we ook daadwerkelijk bouwen aan je merkbekendheid. En door deze datagedreven aanpak kunnen we de ROI van je branding maximaliseren en je merk voortdurend verbeteren.
We beginnen met een diepgaande analyse van je huidige marktpositie. Dit omvat concurrentieanalyse, doelgroepbepaling en het in kaart brengen van je huidige merkwaarden en -perceptie. Op basis hiervan stellen we heldere, meetbare doelstellingen vast, zowel op korte termijn (bijvoorbeeld het vergroten van merkbekendheid) als op lange termijn (zoals het versterken van merkloyaliteit). Het doel is om een solide basis te creëren die richting geeft aan alle verdere branding-activiteiten.
In deze fase ontwikkelen we een merkstrategie die stap voor stap wordt uitgerold en voortdurend wordt geëvalueerd. We beginnen met de positionering van je merk ten opzichte van concurrenten, waarbij we je unieke waardepropositie en merkverhaal scherpstellen. Door het toewijzen van een merk-archetype en het definiëren van merkwaarden zorgen we ervoor dat je merk een duidelijke identiteit krijgt. En dit doen we met een lean-aanpak. Dit stelt ons in staat om de strategie flexibel te houden en aan te passen op basis van real-time feedback en prestaties.
Nu de strategie staat, gaan we over tot het ontwikkelen van een sterke merkidentiteit. Dit omvat het ontwerpen van een visuele huisstijl, inclusief logo, kleurenpalet, typografie, en andere visuele elementen die je merk herkenbaar en consistent maken. Daarnaast ontwikkelen we de tone of voice en zorgen we dat alle merkuitingen – van teksten tot visuals – in lijn zijn met de merkstrategie. Deze componenten worden iteratief en in nauwe samenwerking met jou ontwikkeld, zodat je merk constant evolueert en relevant blijft. En belangrijk wij zien je huisstijl (of brand identity) als een dynamisch product. Het is nooit af en kan altijd uitgebreid en geoptimaliseerd worden.
De volgende stap is het actief en breed uitdragen van je merk via alle relevante kanalen. Live zetten is het doorvoeren van je branding in alles wat je al aan het doen bent. We implementeren je merkidentiteit in al je communicatie-uitingen, inclusief website, social media, advertenties, en andere marketingkanalen. We ontwikkelen templates voor presentaties, socialmediaposts, ads en e-mailhandtekeningen. Alles zodat je merk overal dezelfde look and feel heeft en dat elke uiting bijdraagt aan je merkdoelstellingen. Door digitale activatie bereiken we je doelgroep effectief en versterken we je merkbekendheid en -betrokkenheid.
En het live zetten doen we ook intern. We geven workshops en trainingen om jouw collega’s met de nieuwe branding te laten werken.
Het bijzondere aan onze aanpak is dat we niet alleen creëren, maar ook continu performance based meten en optimaliseren. We maken gebruik van geavanceerde tools zoals multi-touch attribution en server-side tagging om de digitale impact van je brand identity te meten en te analyseren. Dit stelt ons in staat om in real-time aanpassingen te doen en ervoor te zorgen dat je branding niet alleen opvalt, maar ook meetbare resultaten oplevert. Zo zorgen we ervoor dat we ook daadwerkelijk bouwen aan je merkbekendheid. En door deze datagedreven aanpak kunnen we de ROI van je branding maximaliseren en je merk voortdurend verbeteren.
Branding vormt dé basis voor al je go-to-market marketing en communicatiestrategie. Onder branding valt onder andere het creëren van een sterke merkidentiteit, -missie en visie, het positioneren van je merk, het bepalen van merkwaarden en uiteindelijk ook je producten en services. Een weerspiegeling van jouw merk dus!
Performance branding combineert traditionele merkopbouw met meetbare resultaten. Door gebruik te maken van geavanceerde technologieën, meten we de impact van je brandingactiviteiten in real-time en optimaliseren we deze voor maximale resultaten.
Om op te vallen in de marketingwereld van vandaag is een sterk merk cruciaal. De rol van merken verandert, en wordt steeds belangrijker. Een sterke, future-proof branding is dus essentieel om je merkboodschap over te brengen, klanten aan je te binden, vertrouwen op te bouwen en
Kort door de bocht: branding is wie jij bent als merk, marketing is hoe jij - jouw merk - naar buiten treedt. Branding gaat over een unieke merkidentiteit, een goed imago, waar marketing gaat over de strategie, hoe we de branding inzetten. Branding is al het ware het fundament waar de marketingstrategie op wordt afgestemd.
Voor we de campagne opzetten, bepalen we doelen, doelstellingen en KPI’s. Deze zijn afhankelijk van het doel van de campagne, willen we awareness creëren, of mensen juist laten converteren? We berekenen de verwachte CPM, CPC en CTR, en het aantal weergaven en clicks. Zodra we live zijn, analyseren en optimaliseren we de resultaten en rapporteren deze naar je terug.