Arts en Zorg

Een complete rebranding inclusief nieuwe website voor zorgpionier Arts en Zorg

Goede en bereikbare zorg voor iedereen: dat is de missie van Arts en Zorg. Door kwalitatieve huisartsenzorg te combineren met innovatieve ICT-projecten, groeide Arts en Zorg de afgelopen tien jaar uit tot de grootste eerstelijns zorgorganisatie van Nederland. Om een krachtige, eenduidige identiteit op te zetten, is ons team aan de slag gegaan met een uitgebreid rebranding traject. De uitkomst? Een professionele huisstijl, beeldtaal, tone of voice en een prachtige nieuwe corporate website voor deze zorgpionier.

Fase 1

Merkstrategie

Om een krachtige identiteit te ontwikkelen, moet je eerst scherp krijgen wie je bent en waar je voor staat als merk. Daarom hebben we samen met Arts en Zorg hun merkstrategie aangescherpt. De kernwaarden die hieruit kwamen, vormden de basis voor de nieuwe huisstijl en website.

Fase 2

Brand identity

Op basis van de merkstrategie hebben onze creatieve brand designers een herkenbare huisstijl uitgewerkt. Een van de inzichten waar we mee aan de slag zijn gegaan, is de open uitstraling en de persoonlijke touch van het merk: een gevoel dat de branding in zijn geheel heel mooi teweegbrengt door de zachte lijnen en eigen fotografie. Door dit te combineren met moderne vormelementen, zorgden we voor die toekomstgerichte en vakkundige uitstraling die perfect aansluit bij de ICT-propositie van Arts en Zorg. De frisse kleur groen was al een krachtig en herkenbaar huisstijlelement en werd aangevuld met zachte tinten om nadruk te leggen op het vriendelijke karakter van Arts en Zorg. Op deze manier hebben we een huisstijl ontwikkeld die Arts en Zorg neerzet als moderne en vriendelijke pionier in het zorglandschap.

Fase 3

Website

Op de corporate website van Arts en Zorg schudden UX en branding elkaar de hand. Om elk onderdeel van Arts en Zorg een goede plek te geven, hebben we voor elke doelgroep een klantreis uitgewerkt waarin de behoeftes en frustraties in kaart zijn gebracht. Op die manier werkt de website van Arts en Zorg voor iedereen: of je nu een patiënt bent die op zoek is naar het adres van een praktijk of een huisarts die op zoek is naar ondersteuning bij de administratie. Daarnaast hebben we de nieuwe branding consistent doorgetrokken in de webdesigns. Zo hebben we de vormentaal creatief doorgevoerd in de headers en in de footer en springen de groene buttons er lekker uit.

Fase 5

Resultaten

Pioneer in het digitale zorglandschap met oog voor de mens achter de patiënt. Dat is Arts en Zorg. Door kritisch te kijken naar de merkstrategie en creatief om te gaan met design hebben we een branding ontwikkeld die herkenbaar, duurzaam én natuurlijk aantrekkelijk is om te zien.

Meer weten over deze case?

Ruby vertelt je graag meer over deze case.

Mail naar ruby@goldfizh.nl
Ruby van den Broek
Senior UX-/UI-designer