Career Pilots is hét werving- en selectiebureau waar werkgeluk centraal staat. Dit innovatieve Amsterdamse recruitmentbureau richt zich op starters en young professionals die klaar zijn voor de volgende stap in hun carrière. Career Pilots vroeg Goldfizh om hun brand identity te ontwerpen, een nieuwe recruitment website op poten te zetten en knallende fotografie te schieten.
Career Pilots positioneert zich als een mensgericht recruitmentbureau, met de focus op werkgeluk en professionele ontwikkeling. Hun missie? Zorgen dat het juiste talent landt in een werkomgeving waar ze kunnen groeien, energie halen uit hun werk en bevlogen raken.
In een creatieve workshop hebben we samen met het team van Career Pilots dit merkverhaal in kaart gebracht. De input uit deze kick-off sessie vormt dan ook de basis voor de gehele brand identity en recruitment website.
Jong, bevlogen en empowered. Op basis van deze kernwaarden zijn onze brand designers aan de slag gegaan met het uitwerken van de brand identity. Zachte, heldere kleuren trekken de aandacht en de gradients staan symbool voor de bevlogenheid waar kandidaten continu naar streven in hun werk.
Onze SEO-specialisten en copywriters zijn vervolgens aan de slag gegaan met de webteksten in de juiste, frisse tone of voice van Career Pilots. De teksten optimaliseerden we aan de hand van een SEO-strategie om het verkeer naar de website te verhogen. Ten slotte hebben we een creatief fotografieconcept bedacht en uitgewerkt. Door foto’s te schieten vanuit een kikkerperspectief, visualiseren we een stukje empowerment. Het stukje lucht dat in de foto’s te zien is, geeft een speelse knipoog naar het bevlogen karakter dat overal terugkomt in de brand identity.
Uiteindelijk hebben we een hele toffe website met complete ATS-integratie, een sterke visual brand identity én unieke content opgeleverd die de missie van Career Pilots prachtig weerspiegelt. Even gluren naar deze recruitment website?