De opdracht

De opdracht

In 2022 viert SUSA haar 75 jaar bestaan en daarom vroeg het studentenuitzendbureau Goldfizh om mee te denken over hoe we SUSA kunnen positioneren anno 2022. Dat betekent de huisstijlopfrissen, nieuwe webteksten schrijven met een passende tone of voice en SUSA klaarmaken voor de student van nu. De opdracht? Be bold en durf anders te zijn dan de rest in een totaal nieuwe look & feel.

Fase 1

Huisstijl

Om dit traject goed te starten zijn we begonnen met vragen stellen: wat is de geschiedenis van SUSA precies en welke brand elements behouden we voor de nieuwe guiding principles? Aan de hand hiervan hebben we de huisstijlgids ontwikkeld. In deze gids staat het gebruik van kleuren, lettertypes, vormen, webelementen en fotografie uitgelegd. Dit vormt de basis voor alle producten die hierna worden gemaakt.

Fase 2

Tone-of-voice & webteksten

Vervolgens hebben we ervoor gezorgd dat alle teksten naadloos aansluiten bij de vernieuwde tone of voice van SUSA. Deze tone of voice past precies bij de flexibele studenten van nu: SUSA presenteert zich als de studentikoze huisoudste die zorgt dat alles goed geregeld is.

Fase 3

Website

Ten slotte hebben we de nieuwe SUSA website ontworpen. De neongroen knalt van je scherm en de fotografie zorgt ervoor dat het studentikoze gevoel door de hele website wordt doorgetrokken. Op de website van SUSA vind jij binnen no-time die nieuwe bijbaan.

Resultaat

Het resultaat

Het eindresultaat is er zeker één waar we trots op zijn. Een frisse, nieuwe huisstijl waarin je direct het vertrouwde SUSA herkent. Check de nieuwe website op susa.nl! Ook aan de slag met design, strategie, tone of voice of huisstijl voor jouw merk? Stuur dan een mailtje naar Martijn!

Meer weten over deze case?

Martijn vertelt je graag meer over deze case.

Mail naar martijn@goldfizh.nl
Martijn Hendriks
Tech lead