Tijdelijke versterking

Een stijl waar je trek van krijgt: de nieuwe identiteit van Froot tovert een glimlach op je gezicht

Een volle krat met vers fruit en gezonde snacks: dé manier om je medewerkers blij en productief te houden. Ingewikkeld? Nee hoor! Froot bezorgt het namelijk direct tot aan je voordeur. Deze vrolijke fruitbezorger vroeg Goldfizh om een volledige rebranding, fotografie en een nieuwe website. In deze case vertellen we je daar alles over!

Fase 1

Kick-off

Elk merktraject starten we met een interactieve kick-offsessie. In deze workshop, waar de klant én het designteam bij aanwezig zijn, brengen we het merk van A tot Z in kaart. Samen met Froot keken we naar doelgroepen, concurrentie, business goals en merkwaarden. Zo verzamelden we een sterk fundament om een visuele identiteit op te gaan bouwen.

Fase 2

Brand identity

Een vrolijke identiteit waar je trek van krijgt. Met deze positieve mantra, gecombineerd met de strategische input uit de merkworkshops, zijn onze brand designers aan de slag gegaan met de nieuwe visuele identiteit van Froot. We hebben zo een een kleurrijke huisstijl ontwikkeld waarin speelse elementen centraal staan. Een breed palet aan pastelkleuren gecombineerd met diepe contrastkleuren, organische vormen geïnspireerd op fruit en unieke typografie geven de nieuwe visuele identiteit die vrolijke touch waar Froot zo naar op zoek was.

Fase 3

Website

Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met de nieuwe website. De vrolijke kleuren knallen van je scherm - daar word je blij van! De organische vormentaal zie je terug in de fotokaders, headers en contentblokken. De Froot website is gebouwd in Webflow. Gebruiksgemak en flexibiliteit in dit low-code CMS zijn hierdoor altijd gewaarborgd. Meer weten over dit CMS? Check dan onze blog over low-code.

Fase 4

Fotografie

Ten slotte hebben we nog een beetje pit toegevoegd aan de zachte, kleurrijke uitstraling van Froot. En wel met fotografie! Door de flits bewust in te zetten, hebben we een herkenbare fotografiestijl neergezet met een klein, rauw randje.

Resultaat

Het resultaat

Froot is live en knalt van je scherm. Ben je ook op zoek naar een nieuwe huisstijl of wil je graag aan de slag met een nieuwe website? Neem dan contact op met Juul via juul@goldfizh.nl.

Meer weten over deze case?

Juul vertelt je graag meer over deze case.

Mail naar juul@goldfizh.nl
Juul Claessen
Digital marketeer