Tempo-Team: nieuwe tone of voice en positionering

Tempo-Team wil haar nieuwe positionering en compleet nieuwe tone of voice doorvoeren op haar website: jong, energiek, een beetje brutaal, positief en vooral snel. Welk bureau past daar het beste bij? GoldfiZh natuurlijk! Wij winnen een pitch om de nieuwe website van vlotte teksten te voorzien. Of we even 400 webpagina’s willen herschrijven.

Na twee maanden knallen had de hele site een compleet andere feeling en uitstraling. Tempo-Team is weer een hip bedrijf waar je bij wilt horen!

Niet: “We zijn ervan overtuigd dat Tempo-Team de komende jaren een nog belangrijkere rol gaat spelen bij het vinden van flexibiliteitsversterkende HR-oplossingen.”

Wel: “Tempo-Team is er voor jou! En niet andersom. Wij gaan samen nóg meer plezier uit je werk halen en helpen je groeien. Hoe? Check dit.”

Niet alleen webteksten, ook blogs en e-mails

Nadat alle 400 webpagina’s herschreven zijn, moet de website levend gehouden worden. Maar wat voor blogs gaan we dan schrijven? Wat voor onderwerpen passen er bij de nieuw gekozen positionering? Het moet luchtig zijn, maar niet inhoudelijk te plat. En hoe wordt de tone of voice doorgevoerd in alle content en mailings van het bedrijf?

Om met de laatste vraag te beginnen: we gaven workshops aan een deel van het personeel. Wat voor woorden gebruiken we wel en niet? Hoe bouwen we de stukken tekst op? Hoe wisselen we korte en lange zinnen met elkaar af? Zo kregen we iedereen op één lijn binnen Tempo-Team.

Vervolgens zijn we gaan bloggen over alles wat met werk en vooral met solliciteren te maken heeft. Dit beviel zo goed dat we al snel werden gevraagd om ook te gaan vloggen.

Hoe vloggen jullie dan?

We hebben besloten om met de vlogs beeldende voorbeelden te geven bij de blogs. Je kan wel opschrijven hoe je gekleed moet gaan bij een sollicitatiegesprek, maar je kan het veel beter laten zien! Bovendien: hier scheen nog een wereld te winnen binnen de rankings van Google. Check de video hierboven voor het resultaat.

De e-mailmarketing van Tempo-Team Live

Vervolgens kregen we de vraag om bij te dragen aan de e-mailmarketing van Tempo-Team. We hielpen bij het nieuwe leadgeneratieprogramma Tempo-Team Live opzetten. Hiervoor hebben we:

  • Het design gemaakt voor de tweemaandelijkse nieuwsbrief in de Tempo-Team-huisstijl
  • Achtergrondverhalen en interviews geschreven voor verschillende nieuwsbrieven

The proof is in the putting: check tempo-team.nl voor het resultaat!

Zin in tosti’s?

Of gewoon koffie? Of beter kom je langs op onze vrijmibo! Checken we gelijk wat we voor je kunnen doen.

Komen buurten?
Sluiten
Sluiten
Je gebruikt een verouderde webbrowser

Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser

×