Tijdelijke versterking

Van reviewplatform naar pakketreisaanbieder: Zoover zet zich op de kaart met een zonnige vroegboekcampagne

Zoover is bij veel vakantiegangers top-of-mind als het gaat om reisreviews, maar als het op pakketreizen aankomt, blijft de spontane naamsbekendheid achter. Hoe bouw je aan je merk in een periode vol mediadruk en veel concurrentie? Wij zien kansen! In deze case lees je hoe we een succesvolle vroegboekcampagne hebben neergezet rondom het boeken van zonnige pakketreizen voor vakantieplatform Zoover.

Discovery

Doelgroeponderzoek

Op basis van het merkonderzoek en de huidige positionering, hebben we de doelgroepen in kaart gebracht. Hiermee kunnen we met de juiste boodschap via de juiste kanalen de doelgroep online targeten. In de targeting van de vroegboekcampagne nemen we de high potentials (niet bekend met Zoover, maar heeft wel online gezocht naar pakketreizen of vakanties), social interactors (nog nooit een pakketreis geboekt, maar wel een online interactie getoond met Zoover) en reviewers (nog nooit een reis geboekt met Zoover, maar in de afgelopen 25 maanden wel een review achtergelaten) mee.

Campaigning

Campagneconstruct & mediaplan

Om de verschillende doelgroepen effectief te bereiken en het mediabudget optimaal in te zetten, is het mediaplan opgebouwd volgens de ‘omgekeerde funnel’. Dit betekent een sterke focus op conversie in de actie-laag, terwijl de consideration-laag wordt ingezet om websiteverkeer te stimuleren en inzichten te verkrijgen in de behoeften van de doelgroep. De campagne bestaat uit drie lagen: consideration, actie en de ‘hygiëne’ laag.

Campaigning

Campagne opbouw

In de consideration-laag overtuigen we de doelgroep inhoudelijk met de juiste statements dat Zoover dé plek is om een pakketreis te boeken. We testen verschillende statements om te bepalen welke boodschap de meeste interactie met de website genereert. In de actie-laag zetten we retargeting in, zowel generiek (vakantie) als specifiek (land en accommodatie), om zo concreet mogelijk in te spelen op de behoeften van de doelgroep. Daarnaast benutten we de potentie van Zoover-reviewers door hen via e-mail te benaderen en te converteren tot reizigers. De hygiëne-laag zorgt voor zichtbaarheid bij een doelgroep die al actief zoekt naar vakanties via SEA, waarbij we gebruikmaken van zowel ‘non-branded’ als ‘branded’ content en Performance Max.

Campaigning

SEA

Met search hebben we het zoekgedrag van de doelgroep opgevangen, waardoor we zichtbaar zijn voor mensen die actief op zoek zijn naar een vakantie, maar Zoover nog niet kennen.

Monitoring

Het resultaat

Het resultaat is een super succesvolle vroegboekperiode en de basis om de rest van het jaar mee verder te gaan met behulp van de inzichten die zijn opgedaan.

Meer weten over deze case?

Imke vertelt je graag meer over deze case.

Mail naar imke@goldfizh.nl
Imke Hoes
Digital marketing lead