Wat is customer experience?

Customer experience (CX) gaat om klantbeleving – van awareness bij bestaande klanten tot het binden van nieuwe klanten. Hoe ervaart jouw (potentiële) klant je product of bedrijf, werkt alles zoals het moet werken, kan de klant de juiste informatie vinden en ben je op de juiste momenten relevant?

Hoe maak je een customer experience?

Een effectieve customer experience is geen product, maar een proces. Om dit goed te willen doen moet de klant op nummer 1 staan: customer first. Daarom richten wij ons op alle stappen binnen de customer journey: 

  • hoe gedraagt je klant zich? 
  • wat zijn de digitale touchpoints (online contactmomenten)? 

en nóg belangrijker: 

  • hoe beleeft je klant jouw product, website en platform? 

Deze informatie halen we uit data. Heel veel data. Dat is minstens zo belangrijk als het luisteren naar je klant. Wat we ook doen, natuurlijk!

De voordelen van een goede customer experience

Het allerbelangrijkste voordeel van customer experience is een goede gebruikservaring door je klanten. Dat betekent dus een tevreden klant, binding met je klant en een stroom aan nieuwe klanten waardoor jij jouw merk of bedrijf verder uit kan bouwen. 

Wil jij dit nou ook? Mooi! Begin dan vandaag nog met het optimaliseren en implementeren van CX. 

Wie bouwen een customer experience? 

Wij! Een customer experience maak je niet zomaar. Daar heb je data voor nodig én een designer én een copywriter, die dat allemaal omzetten naar een gebruiksvriendelijk product. Want websites en apps spelen een grote rol bij de aanschaf van producten en diensten. Hoe die zijn ingericht en hoe je de klant aanspreekt tellen zwaarder mee dan de prijs. Sure thing! 

Het is daarom belangrijk dat je organisatie flexibel is ingericht én dat je digitaal talent met de juiste skills inzet. Wij hebben die talenten in huis! Wij optimaliseren processen én verstevigen klantrelaties tegelijkertijd.

Wat doen wij?

Wij ondersteunen marketingactiviteiten, we optimaliseren processen en verstevigen tegelijkertijd de relaties met klanten. We helpen je de klant te begrijpen door middel van content en design. Dat ziet er zo uit:

  • We gaan aan de slag met de doorontwikkeling van je product; 
  • We creëren nieuwe digitale touchpoints;
  • We optimaliseren processen en de customer journey;
  • Wij verstevigen de relatie met de klant;
  • We ondersteunen marketingactiviteiten;
  • We voegen waarde toe aan product of dienst.

Deze tools zetten we in voor customer experience 

Actionable data

Data geeft inzicht in je doelgroep en gebruikers. Actionable insights zijn concrete acties die voortkomen uit data analyse. Wij crunchen niet je hele klantsystemen. We halen de relevante inzichten eruit en gebruiken het voor optimalisaties in de customer journey. Zo behaal je resultaat door naar de klant te luisteren. 

Digital Scan 

Benieuwd hoe digital jouw bedrijf nu is? Een digitale nulmeting of digital scan van je huidige product/bedrijf biedt uitkomst. We kijken naar je dataverzameling en analyse, huidige marketing technologie, UX design en copy, content, campagne en SEO. 

Digital strategy

We starten met een digital scan om te kijken wat het startpunt is. Zo’n digitale scan maakt duidelijk waar verbeterpunten en kansen liggen om jouw online positionering een boost te geven. Vandaaruit bepalen we samen met jou de doelen en stappen die de strategie vormgeven.

User Experience

Gebruikservaring en -gemak zijn net zo belangrijk als de klantbeleving. UX en CX zijn dan ook als een broodje pindakaas en hagelslag… Een UX designer en copywriter zorgen ervoor dat de gebruikerservaring van een klant op jouw website, app of platform goed is. Daarom wil je als klant het product vaker gebruiken en dat zorgt ervoor dat jij meer conversies maakt. 

Verschil UX Designer en UX Copywriter

Dit doet een UX designer

Een UX designer richt de digitale touchpoints (online contactmomenten) binnen een organisatie of onderneming zo optimaal mogelijk in en geeft vorm aan de klantbeleving. Daarom is het zo belangrijk om meteen vanaf het eerste moment de klantervaring mee te nemen in de digitale productontwikkeling. 

Dit doet een UX copywriter

Een UX copywriter of conversational copywriter maakt een product eenvoudig in het gebruik, heeft als doel de betrokkenheid te vergroten en speelt in op de behoefte van de klant. Dit doet vanaf de start van een project en samen met de designer. Daarnaast is de conversational copywriter een ster in het schrijven van dialogen en gesprekflows. 

Lees ook:

Zin in tosti’s?

Of gewoon koffie? Kom anders langs op onze vrijmibo! Checken we gelijk wat we voor je kunnen doen.

Komen buurten?
Sluiten
Sluiten
Je gebruikt een verouderde webbrowser

Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser

×