De energietransitie, het woningtekort, decentralisatie in de zorg, de digitale transformatie en verduurzaming: het publieke domein kent gigantisch veel uitdagingen. Gelukkig zijn er de consultants en adviseurs van BMC: het grootste adviesbureau voor de Nederlandse publieke sector. Samen met deze experts brachten we alle uitdagingen en opgaven van de overheid in kaart. Zo weet elke gemeente, provincie of andere overheidsorganisatie wat er moet gebeuren om hun vraagstukken op te lossen. Resultaat? Ruim 150 inhoudelijke pagina's die zorgen voor ontzettend veel leads!
Hoe geven we zó veel kennis een goede plek op de website van BMC? En hoe zorgen we ervoor dat de verschillende overheden in Nederland weten bij wie ze moeten zijn voor advies? Een flinke uitdaging. Die gaan wij natuurlijk graag aan!
En dat bleek een megaklus. Want de overheid -en dus BMC- is overal bij betrokken: van samenwerkingsverbanden tussen scholen, tot de inrichting van het fysiek domein en van advisering rondom de energietransitie tot het datagedreven werken binnen de eigen organisaties. En in elk vakgebied en op iedere specialisatie zijn de adviseurs van BMC dé experts die de overheid vooruit brengen. De details moeten dus volledig kloppen.
Uit dit onderzoek kwam een lijst van ruim 150 expertises. Daarmee gaven we de organisatiestructuur van BMC in nauwe samenwerking vorm, en koppelden we alle expertises aan de structuur. Zo stelden we een blauwdruk op voor de expertises op de website.
Met de input van de adviseurs begon ons contentteam aan de volgende megaklus: het uitwerken van alle teksten voor de website. Van de arbeidsmarkt tot de Omgevingswet, je vindt alle informatie die je nodig hebt nu op bmc.nl. En niet onbelangrijk: dankzij de SEO-proof tekstenkomen alle overheidsorganisaties nu bij BMC uit wanneer ze zoeken naar specifieke kennis binnen het publiek domein.