Natura Foundation is hét kennisplatform voor de orthomoleculair therapeut. Hier vind je een breed aanbod aan opleidingen en informatiepagina’s die je als therapeut helpen om verder te kijken. Verder dan een klacht, een symptoom en verder dan de voordehand liggende oplossing. Met deze holistische blik zijn we ook gaan kijken naar Natura Foundation als online platform en hebben we, samen met onze partner Incentro, een prachtig platform ontwikkeld waarin kennis en gezondheid centraal staan.
Hoe kun je als kennisplatform blijven innoveren en tegelijkertijd relevant blijven voor je doelgroep? Om antwoord te geven op die vraag, zijn we in fase 1, de ‘Basecamp’, in een aantal workshopsessies op het gebied van data, techniek, content, ux en business teruggegaan naar de basis.
Wie ben je als organisatie? Wat zijn je business goals? Hoe richten we het IT landschap op een slimme manier in? Wat speelt er in het hoofd van therapeuten en bovendien: hoe kan Natura Foundation daar op inspelen? Samen met het team van Natura Foundation hebben we in deze digitale strategiesessies de requirements voor het project scherp gekregen en zo een sterke basis gelegd voor het project.
Vervolgens zijn we verder de diepte ingedoken en hebben we de klantreis verder inzichtelijk gemaakt. Om dat te doen, zijn we het gesprek aangegaan met therapeuten. Inzichten uit deze user interviews hielpen ons om de behoeften en frustraties van alle subdoelgroepen in kaart te brengen en te plotten op een customer journey. Zo werd het ineens helder welke kansen er lagen voor Natura Foundation om therapeuten nog beter te faciliteren om te kunnen groeien en verder te kijken in hun werk.
Leren is essentieel om verder te groeien als orthomoleculair therapeut. Natura Foundation deelt evidence-based kennis op hun platform om therapeuten hierin te ondersteunen. We hebben het platform zo ontworpen dat alle informatie over indicaties en nutriënten makkelijk te vinden, persoonlijk én relevant is. Zo hebben we een slimme zoekbalk geïntroduceerd, een overzichtelijke navigatie uitgedacht en gekeken hoe we op elke pagina relevantie content kunnen tonen, zoals behandelplannen op maat.
Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met het de user interface (UI) van het Natura Foundation platform. Kleine webcomponenten als buttons, input fields en cards hebben we doorontwikkeld op basis van de huisstijl. Daarmee zijn we volgens het ‘Atomic Design’-principe grotere bouwblokken gaan ontwikkelen, zoals headers, navigatie en contentblokken. Deze componenten hebben we zorgvuldig vastgelegd in een components library, waardoor we efficiënt én consistent konden ontwerpen. Het resultaat? Responsive webdesigns die de basis vormen van het nieuwe platform.
Ten slotte is onze partner Incentro aan de slag gegaan met het ontwikkelen van het platform. Om ook na livegang continu te kunnen testen en doorontwikkelen, hebben we voor Prepr gekozen als CMS. Prepr is een ideaal CMS voor organisaties die willen inzetten op A/B-testen op basis van doelgroepsegmentatie. Door samen te werken met Prepr als CMS, kunnen we ook op de lange termijn blijven bouwen aan hét kennisplatform voor de orthomoleculair therapeut.