2 mei 2024
Google is niet langer het primaire zoekplatform voor alle zoekopdrachten. Een groot onderzoek van Rise at Seven: ‘Search is Changing Report’ stelt dat TikTok en YouTube in bepaalde niches en industrieën dominanter zijn geworden. Vind hier de belangrijkste uitkomsten en inzichten uit dit onderzoek en ontdek op welke keywords veel volumes zitten op TikTok.
Bekijk hier het gehele rapport van Rise at Seven.
Met #TravelTok dat momenteel 14,7 miljard stijgende weergaven heeft, gaan gebruikers duidelijk naar TikTok voor een scala aan reis zoekopdrachten.
Er zijn 503% meer zoekopdrachten op TikTok dan op Google voor mode-zoekwoorden.
Zoekopdrachten voor ‘make-up’ zijn 238% hoger op TikTok in vergelijking met Google.
De zoekopdracht ‘automotive’ is nu officieel groter op TikTok dan op Google.
Gebruikers gaan naar TikTok voor advies over het besparen van geld. De reden hiervoor is dat het jargon door iemand in korte video’s wordt uitgelegd.
TikTok heeft bijna 1 miljoen meer zoekopdrachten voor huis gerelateerde zoekwoorden dan Google.
TikTok heeft meer dan 7 miljoen meer Nintendo-gerelateerde zoekopdrachten dan Google.
TikTok heeft bijna 123 miljoen meer zoekopdrachten dan Google voor ‘iPhone’.
Wil jouw organisatie ook aan de slag met TikTok SEO? Neem dan vooral even contact op met ons. Dan helpen we je verder!